
Marknadsför till en äldre målgrupp
Alla företagare, oavsett bransch, måste känna sin målgrupp väl. Har du en produkt eller tjänst som passar seniorer? Då bör du marknadsföra mot den målgruppen. Här hittar du de bästa tipsen.
Erbjud bra rabatter
Med bra erbjudanden och seniorrabatter kan du öka försäljningen hos den äldre målgruppen. Seniordeal.se är en digital plattform som erbjuder ett stort antal erbjudanden till sina medlemmar i åldern 55+. Du som företagare kan samarbeta med Seniordeal för att nå ut till plattformens medlemmar. Den här åldersgruppen är en mycket attraktiv målgrupp eftersom de har en stark digital närvaro och letar ofta efter bra erbjudanden. Vissa personer i målgruppen arbetar fortfarande och har därför en stabil inkomst. Många pensionärer har dock ganska lite pengar kvar i plånboken varje månad när boende- och hushållskostnader är betalda. För dem är det därför extra viktigt att utnyttja rabatter och liknande.
Förutom att samarbeta med Seniordeal kan du även erbjuda seniorrabatter direkt på din hemsida. Se till att du marknadsför din kampanj, till exempel via nyhetsbrev och sociala medier.
Skicka gratis gåvor
Många äldre uppskattar gratis produkter och därför kan du erbjuda vissa gåvor vid köp. Det kan vara alltifrån pennor till tygpåsar, det viktigaste är att gåvan ger ett mervärde till konsumenten. Tryck gärna företagets logga på gåvan, framför allt om det är en keps eller påse, eftersom det kommer att öka varumärkets synlighet. Med andra ord slår du då två flugor i en smäll. Dels gör du dina kunder glada när de får gratis prylar i samband med köp och dels marknadsför du företaget.
Marknadsför online
Många äldre konsumenter är aktiva på nätet, bland annat på sociala medier. Du kan därför enkelt marknadsföra ditt företag genom att skapa annonser på Facebook, Instagram och i sökmotorer. Testa olika kampanjer för att se vilken som passar bäst för just din målgrupp.

Så kan företagare öka säkerheten i företaget
Du kanske också gillar

3# marknadsföringstips som får företaget att växa
4th juli 2020
Marknadsföringstips: värderingar
12th april 2020