Marknadsföringens roll idag

Mässor och event

Den klassiska mässan har varit på nedgång efter pandemin när allt ställdes in och vi istället började göra affärer digitalt. Många tror dock att den här typen av marknadsföring kommer komma tillbaka i takt med att företagen upptäcker att deras konsumenter faktiskt uppskattar att träffas på riktigt. Den kloka företagaren ser därför till att ha en plan för kommande mässor och bokar upp de bra platserna i god tid.

Skapa ett enhetligt utseende

På en mässa behöver du både sticka ut, men också vara igenkänningsbar. Genom att investera i profilkläder från medtryck.com säkerställer du att alla dina anställda har företagets logotyp på sig. Det tillsammans med monterns utformning gör att de som ser er direkt vet vilka ni är. Kombinera gärna med ett par snygga giveaways när ni ändå beställer från Medtryck.

Mingla mycket

Nyckeln till att lyckas med en mässa är att träffa mycket folk. Se till att jobba med buzz marketing där målet är att besökarna ska prata om er med andra för att maxa antalet som kommer till er monter. Ta er också tid att gå runt och prata med andra företag som ställer ut. Det kan både ge bra kännedom om era konkurrenter, men också en möjlighet att hitta nya framtida samarbetspartners.

bard